Recenze knihy: Rozbité panenky (Sarah Flint) – 4.díl

V knize Rozbité panenky autorka Sarah Flint zavede čtenáře do temných a nekompromisních ulic Londýna, kde se odehrává vysoce napínavý příběh plný tajemství a tragédie. Hlavní postavou je detektiv Charlotte Staffordová, známá také jako Charlie, která se spolu se svým nadřízeným Hunterem snaží rozluštit případ brutálního vraždění a záhadného nalezení opuštěného dítěte.

Příběh začíná šokujícím zjištěním: malé dítě najdou opuštěné a opomíjené mezi odpadky, s obličejem bílým jako alabastr a tělem ztuhlým jako panenka. Nedaleko něj leží mladá prostitutka, brutálně zbitá, jejíž život uniká stejně jako teče krev kolem ní. Toto zdrcující zahájení nás vtáhne do světa krutosti a bezcitnosti, kde lidské životy nejsou brány v potaz. Charlie a Hunter vstupují do podsvětí drogových doupat v Lambethu, kde narazí na poškozené lidi, jejichž osudy jsou poznamenány temnou minulostí. Každý z nich nese v sobě jizvy z násilí a tragédií, které je utvářejí jako rozbité panenky, téměř nenapravitelně zlomené. Flint nám předkládá silnou a dojemnou skladbu postav, které nás provázejí jejich bojem s osudem a snahou vymanit se ze spárů temnoty.

Kniha čtenáře postupně vtahuje do složitého vyšetřování, přičemž jim odhaluje nejen temnou stránku lidské povahy, ale také odhodlání a sílu lidí, kteří se rozhodnou postavit násilí a nespravedlnosti čelem. Rozbité panenky nejsou pouze kriminální thriller, ale také emotivní a srdcervoucí vyprávění o lidech, kteří se snaží uzdravit rány minulosti a hledají naději na lepší budoucnost. Sarah Flint dokázala vytvořit sugestivní atmosféru temnoty a beznaděje, která se prolíná celým dílem. Její styl psaní je precizní a sugestivní, což umocňuje napětí a dojemnost každého okamžiku. Postavy mají hloubku a zdůrazňují lidskou zranitelnost i sílu.

Série: DC Charlotte Stafford
Žánr: Literatura světová, Detektivky, krimi, Thrillery
Vydáno: 2020, Omega