Recenze knihy: Levhart (Jo Nesbø) – 8.díl

Kniha Levhart od Jo Nesba je osmým dílem v krimi sérii s detektivem Harrym Holem v hlavní roli. Norským hlavním městem otřásl nález dvou ženských těl, která utonula ve vlastní krvi. Záhadné bodné rány ve tvářích obětí vyvolávají nelehkou otázku – jakým způsobem bylo možné, že byly vedeny zevnitř úst? Harry Hole, v té době skrývající se v Hongkongu před věřiteli a vlastní minulostí, je jediný, kdo by mohl takový případ vyřešit.

Zdálo by se, že Harry nemá nejmenší zájem vrátit se do Osla a vyšetřování se odehrává na několika místech světa, včetně norských hor a úpatí sopky v Africe. Mladá kriminalistka Kaja Solnessová je však odhodlaná přivést Harryho zpět, a to za cenu citového vydírání. A tak začíná souboj s nebezpečným, chytrým a bezskrupulózním vrahem, který vede Harryho a Kaju do nebezpečných situací, kde budou muset obětovat více, než si kdy mysleli.

Levhart je napínavým a chytrým detektivním románem od Jo Nesbøa. Čtenáři jsou vtahováni do spletitého příběhu, plného nečekaných zvratů a emocionálních okamžiků. Harry Hole se ukazuje jako komplexní postava s bohatou minulostí, která ho pronásleduje i v současnosti. Autentické popisy míst, kde se vyšetřování odehrává, přidávají na atmosféře a dělají z příběhu skutečný zážitek.

Levhart je dalším vynikajícím přírůstkem do série o detektivu Harrym Holeovi a jistě potěší všechny milovníky detektivních románů. Jo Nesbø si opět drží svou kvalitu v psaní a svým čtenářům přináší napínavou a strhující detektivku, která drží pozornost až do samého závěru.

Více informací

Série: Harry Hole
Žánr: Literatura světová, Detektivky, krimi