Recenze knihy: Práskač (Jan-Erik Fjell) – 1.díl

První díl Práskač (v norském originále Tysteren, 2010) od Jana Erika Fjella uvozuje sérii Detektiv Anton Brekke. Kniha je zajímavě koncipovaná, i když na ní je znát, že jde o první díl a místy nemusí být pro všechny čtenáře neustále napínavá. Pokud vás nebude první díl příliš bavit, vydržte až do konce. Ostatní díly ze série „Detektiv Anton Brekke“ stojí za to. 🙂 „Práskač“ je napínavým a nezapomenutelným románem, který si získal uznání čtenářů i odborné veřejnosti. Jako vítěz Norské ceny knihkupců za rok 2010 je srovnáván s dílem Jo Nesba.

Děj románu se odehrává ve dvou časových rovinách a prostředích, což dodává příběhu zajímavý rozměr. První část nás zavede do šedesátých let do města New York, kde se Vincent Giordano stává součástí nebezpečné mafiánské rodiny Locatelliů. Autor čtenáře vtáhne do temného podsvětí, kde Giordano dělá špinavou práci jako oddaný služebník rodiny. Tato část knihy nabízí zajímavý pohled na mafiánský svět a jeho nekompromisní pravidla.

Paralelně s tím se ve Fredrikstadu v současnosti odehrává vražda nejbohatšího muže. Hlavním motivem jsou peníze. Anton Brekke je pověřen vyšetřováním tohoto brutálního činu. Brekke je svěží, drzý, miluje poker a má slabost pro ženy. Společně s mladým policejním studentem Magnusem Torpem se budou snažit spletité klubko událostí rozmotat a odhalit souvislosti, které jim pomohou případ vyřešit.

Jedním z nejzajímavějších prvků knihy je propojení dvou světů – policie a mafie, Norska a USA. Autor dokázal vytvořit napínavé spojení, které graduje až do nečekaného finále. Nezaměřuje se na zbytečné akční scény, ale spoléhá na skvělý příběh a vedení vyšetřování trojicí detektivů – Brekke, Haugen a Torp. Jejich chemie a způsob práce přidává příběhu autentičnost a čtenáře vtáhne do děje.

Více informací

Série: Detektiv Anton Brekke
Žánr: Literatura světová, Detektivky, krimi, Romány